Thursday, May 29, 2008

谢谢你们

每当遇到困难时,都有亲人朋友在身旁扶持我。孩童时,跌倒了,亲人会把我扶起。小学时,参与任何比赛,妈咪一定为我准备好一切一切。中学时,有朋友在旁为我打点。。曾经她们在纪念册里写着,“你是最让我操心的一个”,或许因我太爱玩吧。大学预科,在我心情最低落时,朋友在我的桌面留言,为我打气。你们适时的来电,让我霎时发现手机留在更衣室,忘了拿。大学时,大头虾的我,总得麻烦身边的朋友和学长为我操心。。有时甚至为我收拾“残局”。。。。。。你们的细心弥补了我的粗心。实习时,有同事在旁的照顾我,协助我。。下雨时,工厂工作员会为我找雨伞,好让我从实验室走回office。这一切有时来得太理所当然。。。回想起来,其实一路以来,我是幸福的,是幸运的。因为我有你们。。感恩一切。。

最近看了一套戏,剧中男生与女生是一对。在一起时,男生并不那么在乎那女生,让女生每每独自伤心。之后,男生因一时追求新鲜感与刺激,伤害了女生。分开后,男生才醒觉那女生对他来说是那么的重要。他不敢奢望她的原谅。只因他知道他伤害她太深了,他不想她再为他在流泪。。但其实她还深爱着他。时间久了,她放下了一切。他们俩再做回朋友,并在工作上有联系。男生也一直默默地在旁扶持女生。男生始终也开不了口要得她的原谅。但其实,女生也原谅了男生。因为两人的执着,双方都憋在心里。那一天,女生email了一封“我原谅你”的电邮给他。而很戏剧性的,在还没来得及阅读那电邮之际,男生当天在交通意外中逝世了。许多的后悔也来不了。看到这样的剧情,心中很感慨。。一直在想,“如果他。。。如果她。。。”一切的如果如果,也无补于事。为何人总要等到失去了,才知道自己原来也曾经拥有。

四川地震,突然间埋了许多来不发生的故事,来不及说的话,来不及的拥抱。。。生命真的很脆弱。。倘若不珍惜当下能活着的一刻,珍惜身旁的一切,或许下一秒,也就来不及了。。。

3 comments:

Anonymous said...

dear love,
many ppl around me r blogging n i m so busy visiting their blogs...i try to create a blog in the holiday too but i dunno wat to write.at last i post an entry only..i only think of writing when i m sad...i finally decided to abandon that blog n create one more next time...haha...many of my friends r either start to work(siau fun) or in internship(like u n my sister)...feel like u all have become a total grown up but i still behave like a baby...i m now in psychiatry posting...a posting that make me discover more of my sorrow...everyday become mad n depress...anyway i wish u happy always...it's good that u write...i can know more bout ur life...keep it up girl...love ya...

|oveiSintheAir said...

thx pi ying dear...u made my daysSS..U r stil as lovely thou we live apart for almost 4 years...Do think back the how was the cute bugs bunny rabbit jumping from the stairs whenever u feel depress
loVe U =)

Anonymous said...

Dear Yeng,

You are so lucky since the are lot of people standing beside you to remind and guide you.Sometimes really hope that I have such experience.

Dun be pai seh to express your appreciation aloud.Hope that you always keep the smile on your face.